Regisseur en filmmaker Tim Burton staat bekend om zijn unieke stijl, die vaak een combinatie is van huiveringwekkende, fantasierijke en gotische elementen. Zijn films zijn vaak visuele pareltjes die zowel donker als komisch zijn. Enkele van zijn bekendste films zijn Beetlejuice (1988), Edward Scissorhands (1990), The Nightmare Before Christmas (1993), Charlie and the Chocolate Factory (2005) en Alice in Wonderland (2010).
De interactieve tentoonstelling ‘Tim Burton’s Labyrinth’ gaf een unieke kans om ondergedompeld te worden in de bijzondere geest van de filmmaker. Het labyrint volgt het pad van de regisseur door zijn diverse projecten aan de hand van authentieke tekeningen en ontwerpen. Het kenmerkt zich door decorstukken, kostuums, teksten en personages uit de wereld van Tim Burton, die de magie van zijn films tot leven brengen.
Na succesvolle uitverkochte edities in Madrid en Parijs opende de expo zijn deuren ook in Tour & Taxis in Brussel van 20 oktober 2023 tot 6 februari 2024. Om de tentoonstelling in de kijker te zetten, vertrouwde MB Presents op de expertise en het netwerk van Speak Up.
Speak Up ontwikkelde een PR- en influencerstrategie om maximale aandacht te creëren vóór en tijdens de loopperiode van de tentoonstelling.
De campagne omvatte op maat gemaakte persberichten, de unieke kans voor enkele key media om Tim Burton te spreken en een zorgvuldig samengestelde guestlist voor een exclusieve preview.
Tot slot nodigde Speak Up verschillende influencers uit om een bezoekje te brengen aan de tentoonstelling. Ze dwaalden door het labyrint en brachten hierover verslag uit op hun sociale media kanalen in de vorm van een reeks stories, een feedpost of een reel.
De PR-campagne leverde in totaal 42 online en offline artikels op in verschillende vooraanstaande magazines en kranten zoals De Standaard, De Morgen, De Tijd, Focus Knack, Flair en Marie-Claire. VRT NWS bracht ook een reportage over de tentoonstelling.
Onder de aanwezigen op de perspreview bevonden zich enkele bekende Vlamingen zoals Lynn Van Royen, Jitske Van de Veire, Lesley-Ann Poppe, Steffi Mercie, Maureen Vanherbergen en Sven De Ridder. De influencercampagne had in totaal een gecombineerd bereik van meer dan 500.000 volgers.