Bijna iedereen kent ze: Monica, Rachel, Phoebe, Chandler, Joey en Ross. Van 1994 tot 2004 volgden mensen van over de hele wereld deze 6 fictieve vrienden terwijl ze het leven als volwassene in New York navigeerden. Ook vandaag nog blijven er fans van de serie bijkomen dankzij herhalingen en streamingplatformen zoals Netflix.
The FRIENDS Experience viert de meest iconische momenten uit de serie en biedt fans de kans om hun favoriete scènes opnieuw te beleven. Deze interactieve expo bevat een fantastische verscheidenheid aan activiteiten en kamers vol nostalgie, zoals Monica’s keuken en de iconische fontein van het introlied. Naast de talloze mogelijkheden om de geschiedenis van de show te (her)ontdekken biedt de expo ook de kans om lievelingsmomenten opnieuw te beleven, zoals gluren door Rachel en Monica’s paarse deur, ontspannen in Joey en Chandlers fauteuil, of een handje toesteken met de verhuis van Ross’ beruchte zetel.
The FRIENDS Experience hield halt in Brussel van 31 maart tot 31 augustus 2023. MB Presents schakelde de expertise en het netwerk van Speak Up in om de expo onder de aandacht te brengen.
Speak Up ontwikkelde een PR- en influencerstrategie om maximale aandacht te genereren voor en tijdens de tentoonstelling. De campagne werd uitgevoerd in drie fasen: de aankondiging, de opening en de verlenging van de expo, waarbij elke fase gepaard ging met op maat gemaakte persberichten.
Ruim een maand voor de opening in Brussel namen we een selecte groep influencers en BV’s mee naar Parijs, waar ze alvast de tentoonstelling konden ervaren en hun volgers een voorproefje konden geven van wat er in Brussel te verwachten viel.
Daarnaast omvatte de campagne een zorgvuldig samengestelde gastenlijst voor een exclusieve preview, gericht op pers, influencers en BV’s.
De PR-campagne leverde in totaal 61 publicaties op in prominente media zoals De Zondag, Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, De Standaard, De Morgen, De Tijd, Libelle, Dag Allemaal, Story, Q-Music, JOE, Nostalgie, Studio Brussel, Play4, VTM, VRT en NWS NWS NWS.
Op de preview van de tentoonstelling waren verschillende bekende gezichten te bespeuren, zoals Kelly Pfaff en Shania Gooris, Julie Van den Steen, Sander Gillis, Jo Hens, Daphne Paelinck en Timo Descamps.
Kortom: een zeer geslaagde campagne en een tevreden klant voor Speak Up.