speak
up.
OverCasesDienstenNieuwsContactJobs

Stad Genk: DOEMA-projectsubsidie

2024
Stad Genk

De dienst Jeugd van Stad Genk ondersteunt goede ideeën van Genkse kinderen en jongeren. Om deze ideeën te realiseren kunnen ze beroep doen op de DOEMA-projectsubsidie. Een subsidie die ze kunnen aanvragen voor het organiseren van experimentele, originele of vernieuwende activiteiten zoals een eetwedstrijd of een zeepkistenrace.

Uitdaging  

Waar de evenementsubsidies heel populair zijn, is het opvallend dat kinderen en jongeren veel minder aanvragen doen voor projectsubsidies. Het verschil tussen beide subsidies is mogelijk niet heel helder voor de beoogde doelgroep.

Strategie

Het doel van de campagne is om te informeren maar vooral ook te enthousiasmeren en activeren over de projectsubsidies voor Genkenaren tussen 6 en 35 jaar.

Voor de DOEMA-campagne, koos Speak Up voor vier campagnebeelden: een filmfestival, eetwedstrijd, zeepkistenrace en rapworkshop  – vier thema’s die aansluiten bij de leefwereld van de beoogde doelgroep. Steeds met een speelse, ludieke tone-of-voice en een CTA die aanzet om zelf de handen uit de mouwen te steken: “kunt ge het zelf beter? DOEMA!”.

Resultaten

Het resultaat is een campagne volledig op maat van de doelgroep, zowel online als offline: video’s, social media, affiches, flyers en(outdoor) stadskanalen. Verder zetten we in op interessante tussenpersonen en organisaties zoals jeugdverenigingen, speelpleinwerkingen en scholen.  

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

No items found.
No items found.
Nieuwsbrief
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
© 2024 Speak Up Communications. Algemene voorwaardenPrivacybeleidCookie policy