Cirque du Soleil is een internationaal gerenommeerd circusgezelschap dat zich onderscheidt door zijn unieke mix van acrobatie, dans, muziek en theater. Het bedrijf werd opgericht in 1984 door Guy Laliberté en groeide sindsdien uit tot de grootste producent van hedendaags circus ter wereld. Hun voorstellingen zijn beroemd om hun artistieke creativiteit, visuele weelderigheid en meeslepende ervaringen.
Het gezelschap houdt regelmatig halt in België met haar rondreizende voorstellingen. Sinds 2022 bezochten ze ons land drie keer, met CRYSTAL, KURIOS: Cabinet of Curiosities en OVO. Hiervoor werkte Speak Up steeds een influencer- en PR-strategie op maat uit.
Voor de verschillende targets, gaande van geschreven pers tot TV, creëert Speak Up een PR-strategie geheel op maat van het target. Zo trekken we met pers naar de première van een voorstelling of organiseren we diepte interviews met Belgische artiesten die een rol hebben in de shows. Voor lifestyle pers organiseren we bijvoorbeeld een daguitstap met de artiesten naar hun favoriete plekken in een stad. Een sneak peek van een repetitie of een kijkje behind the scenes pitchen we bij TV-zenders. Afhankelijk van de afkomst van de Belgische artiesten en de locatie van de voorstelling, contacteren we heel gericht onze regionale perscontacten voor interviews.
Speak Up boekt mooie resultaten met de PR-werking voor Cirque du Soleil, maar we zetten ook sterk in op online communicatie met influencer marketing. Voor premières nodigen we een groep zorgvuldig geselecteerde influencers en BV’s uit om deze bij te wonen en hun ervaringen te delen met hun volgers.