Cultuurcentrum Hasselt bestaat 50 jaar en vierde dat in 2022 uitbundig met FESTIFIFTY: 50 projecten voor 50 jaar CCHA in 5 maanden van augustus t.e.m. december 2022. Het cultuurcentrum deed dat onder meer in de volgende disciplines: projecten, festivals, dans, theater, letteren, familie, klassieke muziek, concerten, circus en architectuur.
FESTIFIFTY was het vieren van 50 jaar CCHA. Maar FESTIFIFTY was ook: CCHA nog toegankelijker maken en nog meer mensen bereiken. Dit realiseerden ze onder andere door duurzame samenwerkingen met relevante partnerorganisaties en een gratis aanbod.
Met deze doelstelling in het achterhoofd, formuleerde Speak Up een communicatiestrategie en digitale strategie geheel op maat van CCHA. Speak Up formuleerde, naast een algemene campagne, zes persona die het gezicht werden van de gehele campagne. Zes personen, die elk op een andere manier, een band hebben met het cultuurcentrum: als artiest, medewerker, jong talent of partner. Elk vanuit een andere achtergrond, maar allemaal CCHA als basis.
Na een vruchtbare campagne voor FESTIFIFTY, bleef Speak Up Cultuurcentrum Hasselt ook in 2023 ondersteunen op vlak van dagelijkse communicatie.
De campagne vertaalde zich in social media posts, nieuwsbrieven, digital advertising, affichage, TVL spots, een Radio 2-uitzending, offline stadskanalen en een mural in de Hasseltse binnenstad. 50 projecten in 5 maanden voor 50 jaar Cultuurcentrum Hasselt. Het bleek een succesrecept met maar liefst 80.000 bezoekers.